Fyrdung - Vedergällning

Post Reply
admin
Site Admin
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fyrdung - Vedergällning

Post by admin » Mon Aug 06, 2018 11:47 pm

Fyrdung - Vedergällning

Fyrdung_-_Vedergaellning.jpg

01) Time for war
02) Krossa bojorna
03) Runor i eld
04) Fiender
05) Ny gryning
06) Demokrati
07) Karl XII
08) Vedergällning
09) Boldly stand erect
10) Svea

01) Time for war

The time is short, the stakes are high, if we don't fight back we're all gonna die. Time for war, feel our rage, this rotten society must be set ablaze.

Anger grows in our minds. It is easy to see when you have learned to read the signs. Our once fair land is now a melting pot, a mix breeding centre with a smell of rot.

So come on brethren, heed the call , time to make this system fall. Storm the castle, rock the boat, hang them high, slit their throats.

Flames of rage, head held high. Flames of might, it's do or die. Destroy the grasp of a hostile breed, slay their priests of lies and greed.

So come on brethren and heed the call, time to make this system fall. Storm the castle, rock the boat, hang them high, slit their throats.

02) Krossa bojorna

När skall du vakna ur drömmen och ruset? Vårt folk är förslavat och fört bakom ljuset. En drömvärld presenteras av TV och media. Hantverkare från förtryckarnas smedja. De vrider och vänder på ord och på begrepp. Förtryckarna har dig så fast i sitt grepp. Våldtäkter, mord - när skall svenskarna vakna? När de har vaknat skall galjrepen rakna!

När skall du vakna och se vad som sker? Se hur den krumnäste står där och ler. När skall du vakna och se vad som sker? Krossa förtryckarnas bojor! När skall du vakna och se vad som sker? Se hur den krumnäste står där och ler. När skall du vakna och se vad som sker? Krossa förtryckarnas bojor!

Våldtagna folk - vakna upp ur din trans. Vägra att leva som härskarnas svans. Se på ditt liv, är du verkligen fri? Vem är det som styr? Inte fan är det vi! Bakom kulissen - en fasansfull pakt. De våldtar din hjärna med medias makt. Den eviges redskap är så effektivt. De styr dina tankar, de styr ditt liv!

När skall du vakna och se vad som sker? Se hur den krumnäste står där och ler. När skall du vakna och se vad som sker? Krossa förtryckarnas bojor! När skall du vakna och se vad som sker? Se hur den krumnäste står där och ler. När skall du vakna och se vad som sker? Krossa förtryckarnas bojor!

Ragnarök kommer, det är en fråga om tid. Innan vi skall samlas och dra ut i strid. Kampen går vidare för folk och för nation. Mot de självutvaldas konspiration. Bakom kulissen - en fasansfull pakt. De våldtar din hjärna med medias makt. Den eviges redskap är så effektivt. De styr dina tankar, de styr ditt liv!

03) Runor i eld

Det var tid för var man att ta sig i akt. Det var tid att krossa allt med självförakt. En väckelse för arga svenskar som fått nog. Och de som led av självförnekelse de dog.

Vi ska hålla lågan varm. Skriva runor i eld. Snart hörs åter krigets larm. Det säger runor i eld. Vi ska hålla lågan varm. Skriva runor i eld. Snart hörs åter krigets larm. Det säger runor i eld.

Varje nuna lyser blek och allvarsam. Slut upp nu var man av ädel stam. Döda bestarna när du slår dig fram. Och dö själv före flykt i skam.
Vi ska hålla lågan varm. Skriva runor i eld. Snart hörs åter krigets larm. Det säger runor i eld. Vi ska hålla lågan varm. Skriva runor i eld. Snart hörs åter krigets larm. Det säger runor i eld.

Upprorets ljud i bataljens larm. Tusentals höjer sin högerarm. Bajonetten kall och glödande varm. Sticker blodig ut ur bestens barm.

Vi ska hålla lågan varm. Skriva runor i eld. Snart hörs åter krigets larm. Det säger runor i eld. Vi ska hålla lågan varm. Skriva runor i eld. Snart hörs åter krigets larm. Det säger runor i eld. Vi ska hålla lågan varm. Skriva runor i eld. Snart hörs åter krigets larm. Det säger runor i eld. Vi ska hålla lågan varm. Skriva runor i eld. Snart hörs åter krigets larm. Det säger runor i eld.

04) Fiender

Vi ville, vi kunde, vi vågade slå. Med djärvt och kamplystet sinne. Vi fällde en fiende, fällde väl två. När ödesdagen var inne.

Vårt liv är en kamp var dag som går. Och först med vår död ska den släckas. För varje fiende som du slår. Skola tio nya blott väckas.

Vi stodo i stormen som män engång. Ej fred och pardon vi begärde. Vi stredo som män mot träldom och tvång. Och seger oss ödet beskärde.

Vårt liv är en kamp var dag som går. Och först med vår död ska den släckas. För varje fiende som du slår. Skola tio nya blott väckas.

Men tro ej at freden är evig och fast. Vår kamp är alltjämt densamma. Allt liv är en kamp utan frid och rast. Allt liv är en orolig flamma.

Hur än du drömmer om frid och ro. Dig vänta blott nya strider. Till dess engång över dödens bro. Med krossad panna du skrider.

05) Ny gryning

Mot en tid av nya drömmar, mot en tid av nya slag. För det land vi en gång ärvde, som åter skall bli vårt en dag. Liksom styrkan är vårt vapen, så blir svagheten vår död. Men det är inte svärdets kraft som avgör, det är vredens heta glöd.

Vakna bröder, res er upp och se! Se det land som vi ärvde, se det som inte kunde ske. Se nordskogars stolta furor, som trots hårda vindar ännu stå. Se det kuvade svenska folket, tänk om de kunde göra likaså.

Är svärdet brutet, möt striden ändå. Står du utan vapen, gör dig redo att slå. Visa ingen tvekan, sök strid där ondskan gro. Till kamp mot mörkermännen - ge dom ingen ro!

Vakna bröder, res er upp och se! Se det land som vi ärvde, se det som inte kunde ske. Se nordskogars stolta furor, som trots hårda vindar ännu stå. Se det kuvade svenska folket, tänk om de kunde göra likaså.

När tiden är inne och vinden slagit om. Då ställer sig det sanna mot det falska en sista gång. Mot den nya gryningen reses segerfanan igen. Tiden är inne att befria Sverige från lögnens män!

06) Demokrati

Någon sa till mig en gång att demokrati var något bra. Men än idag så undrar jag vad var det han sa? Han berättade för mig om frihet att tänka själv. Idag är jag förföljd för att jag är politiskt inkorrekt...

Han sade att Sverige var vackert och fritt. Nu smädar de det vackra och tar det som är mitt! Att mannen trodde på det han sa, det tvivlar jag inte på. Men nu vet jag sanningen och hur långt det har fått gå...

Funderingar betyngde mig i unga år. Och de lämnade efter sig ett oläkt sår. Visste verkligen mannen vad han sa? Jag tvivlade då, men vet idag.

Nu när jag förstått hur det verkligen ligger till. Finner jag ingen lugn och ro förrän felen rättats till. De vidriga svin som leder oss mot undergång. Äntligen förstår jag texten i deras falska sång.

Funderingar betyngde mig i unga år. Och de lämnade efter sig ett oläkt sår. Visste verkligen mannen vad han sa? Jag tvivlade då, men vet idag.

Funderingar betyngde mig i unga år. Och de lämnade efter sig ett oläkt sår. Visste verkligen mannen vad han sa? Jag tvivlade då, men vet idag. Funderingar betyngde mig i unga år. Och de lämnade efter sig ett oläkt sår. Visste verkligen mannen vad han sa? Jag tvivlade då, men vet idag.

07) Karl XII

Där slog så stort ett hjärta, uti hans svenska barm. I glädje som i smärta, blott för det rätta varm. I med- och motgång lika, sin lyckas överman. Han kunde icke vika, blott falla kunde han.

Se nattens stjärnor blossa på graven längesen. Och hundraårig mossa betäcker hjältens ben. Det härliga på jorden, förgänglig är dess lott. Hans minne uti Norden är snart en saga blott.

Dock än till sagan lyssnar det gamla sagoland. Och Dvärgalåten tystnar mot resen efterhand. Än bor i Nordens lundar den höge anden kvar. Han är ej död, han blundar; hans blund ett sekel var.

Se nattens stjärnor blossa på graven längesen. Och hundraårig mossa betäcker hjältens ben. Det härliga på jorden, förgänglig är dess lott. Hans minne uti Norden är snart en saga blott.

Böj, Svea, knä vid griften, din störste son göms där. Läs nötta minnesskriften, din hjältedikt hon är. Med blottat huvud stiger historien dit och lär. Och svenska äran viger sin segerfana där.

Se nattens stjärnor blossa på graven längesen. Och hundraårig mossa betäcker hjältens ben. Det härliga på jorden, förgänglig är dess lott. Hans minne uti Norden är snart en saga blott. Se nattens stjärnor blossa på graven längesen. Och hundraårig mossa betäcker hjältens ben. Det härliga på jorden, förgänglig är dess lott. Hans minne uti Norden är snart en saga blott.

08) Vedergällning

Sover du gott om natten, känner du dig trygg. Eller skakar du av rädsla, har du ångest för vad du gjort? Alla löften som du brutit, alla lögner, alla svek. Fattar du vad du gjorde, trodde du att det var en lek?

Varulvar tjuter inatt. Du får betala för ditt förräderi. Du bröt våra heliga band. Det kostar dig ditt liv. Varulvar tjuter inatt. Du får betala för ditt förräderi. Du bröt våra heliga band. Det kostar dig ditt liv.

Hur känner du dig nu när du står med kniven mot din hals. Har du några samvetskval, känner du någon ånger alls? Jag hoppas att du lider när du ber för ditt liv. När ditt ruttna hjärta genomborras av min kniv.

Varulvar tjuter inatt. Du får betala för ditt förräderi. Du bröt våra heliga band. Det kostar dig ditt liv. Varulvar tjuter inatt. Du får betala för ditt förräderi. Du bröt våra heliga band. Det kostar dig ditt liv.

09) Boldly stand erect

To make an idol of a book is poison for the brain. A dying God upon a cross, it’s reason gone insane. Beware of all the holy books and all the creeds and schools. And every law that man has made and all the golden rules.

Always think your own thought. All other thoughts reject. Learn to use your own brain and boldly stand erect.

"Laws" and "Rules" imposed on you from days of old renown are not interested for your "good", but for your crushing down. Then dare to rend the chains that bind and to yourself be true. Dare to liberate your mind from all things, old and new.

Always think your own thought. All other thoughts reject. Learn to use your own brain and boldly stand erect.

To make an idol of a book is poison for the brain. A dying God upon a cross, it’s reason gone insane. Beware of all the holy books and all the creeds and schools. And every law that man has made and all the golden rules.

Always think your own thought. All other thoughts reject. Learn to use your own brain and boldly stand erect. Always think your own thought. All other thoughts reject. Learn to use your own brain and boldly stand erect.

10) Svea

Jag ser en syn! O lyssnen till orden! Det dånar i jorden, det flammar i skyn. Valkyrior rida på frustande hästar. I Valhall gästar en skara i kväll.

Upp männer, till striden! Den kommer ej mer. Idag fäster tiden sitt öga på er. Se högarnas famnar upplåtas med dån. Och fädernas hamnar stå upp därifrån.

De se hur i fäkten. Den bortdöda värld. De ofödda släkten anropar ert svärd. Mörker och damm omhölja jorden. Framåt, fram! Strid är för Norden

De se hur i fäkten. Den bortdöda värld. De ofödda släkten anropar ert svärd.
Post Reply